søndag 4. november 2012

"Together through any weather"


Da er utstillinga ferdig! I dette innlegget kommer jeg til å vise bilder fra prosessen med utstillinga, og forklare hva jeg har gjort.



Først tenkte jeg på hva jeg skulle stille ut, og hvordan. Som jeg nevnte i forige innlegg så ble det Hunterstøvler og høststemning. På skolen har vi noen utstillingsmontere som jeg valgte å benytte meg av. I denne oppgaven tok jeg med diverse gjenstander hjemme fra. Jeg tok med Hunter støvlene, glassprismer og kunstig løv. 

I denne utstillinga var det veldig viktig for meg å få frem høstfølelsen. Jeg valgte høst som tema fordi det var et veldig typisk høstvær ute under planleggingen, og det gav meg inspirasjon. Som du ser på den ferdige utstillinga, så har jeg tatt med naturen inn i utstillingsmonteret. Jeg har tatt med en hel masse løv, både kunstige og ekte, har også tatt med lyng og kvister.
Når høsten kommer, kommer også regnet. Derfor har jeg hengt glassprismer fra taket i forskjellige høyder som skal foretille regndråper.



Logoen brukte jeg en del tid på. Hvor skulle jeg plassere den? Hvor stor skal den være? Skal jeg ta med et slagord? På bildene over kan du se noen forslag. Jeg valgte det midterste alternativet fordi det får frem produktet best.

I denne oppgaven prøvde jeg å få frem tre ting; natur, kvalitet og ungdommelighet. Det føler jeg at jeg har fått frem gjennom detaljene. Natur- gjennom løvet, lyngen og kvistene. Kvalitet- gjennom glassprismene. Ungdommelighet- gjennom støvlene i seg selv.
Her er noen bilder av detaljene.





-Annelen


1 kommentar:

  1. Hei! Du har jobbet målrettet og godt i hele perioden. Du bestemte deg raskt for at "hunter- støvlene" skulle presenteres i et høst tema. Først viste du på bloggen bilder du hadde blitt inspriert av.. så startet du arbeidet med utstillingen som du skulle utføre i et av skolens monter. Du ønsket å få fram tre viktige elementer i utstillingen din: natur, kvalitet og ungdommelighet. Jeg syntes du på en enkel måte har nådd dine mål. Du valgte en bakgrunn i brunbeiset tre for å skape litt hyttepreg, du har høstblader/lyng/grener som dekker hele underlaget underlaget og i høyden har du hengt opp glassprisme dråper (også noen ligger i lauet) i ulike høyder. Disse skaper liv i utstillingen. Støvlene er plassert i midten, men står i ulike retninger. Dette skaper også spenning.
    Hunter logoen prøvde du å plassere på forskjellige steder og kom frem til at den gjorde seg best på bakveggen. Det er jeg enig.. for bakveggen ble litt kjedelig.
    "Together through any weather" slagordet kunne også vært brukt i utstillingen for å gjøre den noe mer dynamisk. F.eks. hvit håndskrift på frontruten, litt opp på ruten men under "Hunter" logoen.
    Du har mange flotte bilder som viser lekre detaljer av elementene du har med i utstillingen. I innlegget beskriver du også fint hva, hvordan og hvorfor du har gjort som du har gjort.
    Syntes du har fått godt frem tema og utstillingen innehar både elementene natur, kvalitet og ungdommelighet.
    Godt jobba!

    SvarSlett