torsdag 22. november 2012

Julestemning på kjøkkenet


Jeg har nå gjort ferdig enda en utstillingsoppgave. Oppgava gikk ut på å stille ut kjøkkenutstyr for en kjøkkenforretning. Ut i fra dette fikk vi velge ganske så fritt hva vi skulle stille ut og hvor. Jeg valgte å lage utstillingen hjemme på kjøkkenbenken, siden det hadde blitt mye å ta med seg på skolen av gjenstander. Jeg valgte å stille ut bakegjenstander. Temaet mitt var rettet mot jul. Her er det ferdige resultatet!

I denne oppgaven stod det tydelig at vi skulle legge vekt på farger og selvfølgelig komposisjon. Mange forskjellige sammensetninger har blitt prøvd ut, så jeg har lært mye om hvordan man skal sette sammen ting og farger. En ting som jeg har lært er at det er viktig med luft i utstillinga. Det kan bli for mye på en gang. 
Fargene som går igjen i utstillinga er; rød, sølv/grå, brun og hvit. Det er også innslag av andre farger, men det er ikke lagt så mye fokus på dem.
Legger ved bilder av detaljene i utstillinga:



Et av kravene i oppgava var å ha med en tekst i form av slagord eller salgsplakat. Jeg har ingen av delene, men jeg synes dette skiltet passet godt inn. "The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams" Eleanor Roosevelt



1 kommentar:

  1. Hei. Her var det virkelig julestemning på kjøkkenet. Du har fått til en flott farge balanse med den røde fargen mot de gyllene bruntonene. Samtidig kommer de sølv/grå, sorte og hvite inn som et friskt innslag. Komposisjonen er bygd opp rundt trekanten på en stemningsfull måte. Mange morsomme detaljer. Det eneste jeg egentlig har å "kikke på" er skiltet på veggen, det er vanskelig å se hva som står på skiltet. Men regner med det synes i virkeligheten. Muffinsene har du virkelig lagt din flid i..nam nam.
    Bildene du har tatt av detaljer i utstillingen er nydelige. Veldig godt arbeid!

    SvarSlett